انتخابات

صبح روز شنبه به فرانکفورت رسیدم. درواقع رسیدن برای این سفر سخت و پیچیده، توصیف کمی است. باید اعتراف کنم خوش شانس بودم که چنین چیزی نصیبم شد آن هم درحالی که بارها تا مرز کنسلی و ناکامی پیش رفت.

گزارش خبرنگار اعزامی قدس به یورو/ از مشهد تا آلمان در ۴۰ روز و ۴۰ ساعت!

مهدی بشکنی - دیدار افتتاحیه که برگزار شد تا حد زیادی از احتمال دریافت ویزا ناامید شدم. بخصوص وقتی ناچار شدم حضور در مسابقه بلژیک و اسلواکی را کنسل کنم دیگر هیچ امیدی به اخذ ویزا و سفر به آلمان نداشتم. در همین مدت هم دست از پیگیری و ارسال ایمیل به سفارت برنداشته بودم.۴۰ روز زمان برد تا آن خبری که برایش می جنگیدم به دستم رسید.

پنجشنبه بدترین روز برای باخبر شدن از درخواست ویزا بود چرا که بخاطر تعطیلی جمعه ها در ایران و تعطیلی شنبه ها در آلمان کار ارسال پاسپورت به روز یکشنبه می رسید و این یعنی از دست دادن دو مسابقه ی دیگر. پس باز ناچار به تغییر در برنامه ها شدم و در آخرین دقایق کاری همان ۵شنبه به کمک یکی از دوستان ساکن در تهران، پاسپورت ویزا شده را گرفتم. البته حالا باید بوسیله اتوبوس آن را در مشهد به دستم می رساند.

حالا صبح روز شنبه ۲۲ جون در آلمان بودم. در یورو ۲۰۲۴. باور کردنی نبود اما به وقوع پیوست. حیف که فرصت جشن گرفتن و خستگی گرفتن نبود. باید در کمتر از ده ساعت آی دی کارت مسابقات را از فرانکفورت آره نا می گرفتم. بعد خودم را به ایستگاه اتوبوس می رساندم. سپس راهی شهر دورتمند می شدم و از آنجا خودم را به وست فالن اشتادیون و دیدار پرتغال و ترکیه می رساندم.

چاره ای هم جز این نداشتم. حالا که همه چیز فراهم شده بود و چند ماه پیگیری و ممارست و زحمات، نتیجه داده بود، تحمل و حمل چمدان ۲۰ کیلویی و پیاده روی های چند کیلومتری باوجود خستگی سفر هوایی ۱۵ ساعته از مشهد به دبی و پس از توقف چند ساعته به فرانکفورت و دو شب بی خوابی که دیگر مساله مهم و سخت و آزاردهنده ای محسوب نمی شد!

اگر جز فوتبال هیچ عشق دیگری در زندگیتان نداشته باشید این بلاها سرتان می آید اما خب حقیقتا دیدن و حضور در ورزشگاه وست فالن دورتمند ارزشش را داشت. بخصوص که کریس رونالدو به استقبالتان آمده باشد!

با ازدحام بیش از حد ترک ها و حضور CR۷ می شد حدس زد اطراف ورزشگاه غلغله جمعیت خواهد بود اما اینکه در جایگاه خبرنگاران، باوجود رزرو قبلی و بخاطر تاخیر، جا برای نشستن پیدا نشود را هیچ جوره نمی شد پیش بینی کرد. البته که در نهایت میز و صندلی مجهز به پریز برق اختصاصی و کابل اتصال اینترنت به لپ تاپ و سایر ملزومات برای تنها خبرنگار ایرانی حاضر در ورزشگاه پیدا شد تا دیدار ترکیه و پرتغال از دور دوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ به اتفاقی ویژه در زندگی شخصی و کاری من تبدیل شود.

مسابقه ی جذاب و تماشایی که با برتری پرگل کریس رونالدو و همبازیانش همراه شد اما زیباترین تصویرش مربوط به نحوه تشویق جانانه پرتغالی ها در سراسر طول مسابقه بود.

وقت استراحت؟ زهی خیال باطل! ۹۰ دقیقه مسابقه فوتبال که پایان می یابد تازه کار خبرنگار برای پوشش رسانه ای نشست خبری و مصاحبه بازیکنان در میکسدزون آغاز می شود. آنها هم که خلاص شوند باز نوبت تهیه و ارسال حواشی در مرکز رسانه ای مستقر در ورزشگاه است.

آنجا هم با تذکر نگهبان مبنی بر تعطیلی مرکز در ساعت ۱۱ شب باید ورزشگاه زیبای دورتموند که انصافا چه از نظر امکانات و زیبایی و چه دسترسی و امکانات جانبی هیچ چیزی کم ندارد را ترک کنم و تا فرا رسیدن تایم بلیت برگشت به فرانکفورت یعنی ۵ صبح، متروسواری و خیابان گَردی کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.